افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

رقيب بازاريابي پيامکي کدام روش بازاريابي است؟

در دنیای رقابتی امروز هر کسب و کاری، استراتژی های مخصوص خودش را به کار می برد تا از طریق بازاریابی بتواند محصولاتش را به فروش برساند. برخی از کسب و کارها پایبند به روش های سنتی و قدیمی تری هستند و برخی دیگر با کمی تغییر توانسته اند گامی به سوی جلو بردارند و بازاریابی پیامکی را به عنوان ابزار اصلی بازاریابی خود قرار دهند. این دسته از کسب و کارها، با نگاهی دقیقتر به اطراف دریافتند که ساده ترین و کم هزینه ترین روشی که میتوان با آن، به مخاطبان دسترسی داشت، ارسال پیامک از طریق سامانه پیام کوتاه است.
برای ارسال پیامک شما به تجهیزات پیچیده و با هزینه بالا نیاز ندارید. بلکه با یک پنل اس ام اس یا سامانه پیامک و یک یا چند خط اختصاصی، می توانید کمپین بازاریابی پیامکی خود را از همین امروز آغاز کنید. اما آیا روش های دیگری نیز وجود دارند که بتوانیم به عنوان رقیب بازاریابی پیامکی از آنها یاد کنیم؟ همراه ما باشید تا نگاهی دقیق تر به بازاریابی ایمیلی داشته باشیم و بررسی کنیم که آیا این روش، با بازاریابی پیامکی رقابت میکند یا خیر.

در گذشته که روش های بسیار زیادی برای تبلیغات وجود داشت؛ هر گوشه و کناری را که نگاه می کردید با تبلیغات در انواع مختلف مواجه می شدید... اما بدون شک تبلیغات سنتی به نیروی انسانی بیشتر، زمان بیشتر و هزینه بیشتری احتیاج داشت. تا جایی که حتی برخی از کسب و کارها پس از صرف وقت و هزینه زیاد، با شکست مواجه شدند.
این روند رقابتی برای کسانی که سرمایه بسیار زیادی داشتند ادامه داشت تا اینکه با روی کار آمدن اینترنت، تبلیغات شکل دیگری به خود گرفت و کسب و کارها دوباره شروع به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی کردند. یکی از این انواع تبلیغاتی که در سطح اینترنت انجام میشد و هزینه کمتری داشت، ارسال ایمیل به تعداد زیادی از مخاطبان بود. در گذشته به علت استفاده بیشتر مردم از ایمیل، به عنوان کانال ارتباطی، این روش بسیار مناسب بود. اما با گذشت زمان، نقاط ضعف ایمیل ها بیشتر و بیشتر می شد.
-    تنها 20% از ایمیل ها باز می شدند.
-    میانگین پاسخ به ایمیل 90 دقیقه بود.
-    معمولاً 59% کاربران جدید ایمیل ها، حتی آنها را باز نمیکردند و تبلیغات خوانده نمیشد.
-    با گذشت زمان و استفاده از موبایل، ارسال پیامک روشی ساده تر برای برقراری ارتباط با سایرین بود.
-    روز به روز تعداد افرادی که از موبایل استفاده میکردند بیشتر و بیشتر میشد.


بازاریابی پیامکی.

در این مرحله، بسیاری از افراد متوجه تغییر ناگهانی اوضاع شدند و مسیر تبلیغاتی خود را تغییر دادند. با روی کار آمدن پنل اس ام اس یا سامانه پیامک، کسب  وکارها توانستند به مشتریان و مخاطبان خود از طریق پیامک دسترسی داشته باشند.
برخی از مزایای ارسال پیامک با استفاده از سامانه پیام کوتاه:
-    حدوداً 95% پیامک ها خوانده می شوند.
-    نرخ خوانده شدن پیامک به طور معمول 5 ثانیه است.
-    به طور میانگین افراد در طول روز 150 بار تلفن همراهشان را چک میکنند.
-    حدود 90% مشتریان از تلفن همراه استفاده می کنند.
-    مخاطبان برای ارتباط با شما و خواندن پیامک تبلیغاتی شما نیاز به دسترسی به اینترنت ندارند.
-    هزینه بسیار کمتری نسب به سایر روش ها برای ارسال پیامک صرف می شود.

بنابراین می توانیم یک نتیجه کلی از مقایسه این دو نوع روش بازاریابی بگیریم. در واقع نمیتوان بازاریابی ایمیلی را رقیبی برای بازاریابی پیامکی دانست. چراکه به وضوح میتوانیم معایب روش بازاریابی ایمیلی نسبت به پیامکی را مشاهده کنیم.
اما فراموش نکنید که بازاریابی ایمیلی نیز هنوز در بسیاری از کسب و کارها استفاده می شود. بنابراین شما میتوانید در کنار بازاریابی پیامکی، از روش ارسال ایمیل نیز استفاده کنید و تکنیک های مختلف را امتحان کنید. در این صورت می توانید نسبت به سایر رقبای خود در حوزه بازاریابی، جایگاه برابر و حتی بالاتری داشته باشید.

موفق و پیروز باشید



آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution