افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

به مشتریان اجازه انصراف از خبرنامه پیامکی خود را بدهید

خبرنامه پیامکی در واقع واژه ای است که برای ارسال دوره ای تبلیغات و مطالب و جالب و مفید پیامکی به مخاطبان به کار می رود؛ که با استفاده از سامانه پیامک میتوان به ارسال پیامک پرداخت و از این طریق کسب درآمد کرد. همچنین امکاناتی که در پنل اس ام اس وجود دارد، این روند تبلیغاتی را ساده تر و سریعتر پیش می برد. این امکانات از قبیل ارسال پیامک انبوه، ارسال پیامک براساس کد پستی، ارسال پیامک هوشمند، ارسال پیامک خودکار و زمانبندی شده و ... است.
بنابراین با داشتن یک پنل اس ام اس و یک یا چند شماره سامانه پیامک، میتوانید ارتباطی دو طرفه را میان خود و مشتریانتان برقرار کنید و به سادگی یک خبرنامه پیامکی را راه اندازی کنید. اما نکته مهمی که نباید آن را نادیده گرفت، علاقه و اشتیاق مخاطبان می باشد. به این ترتیب که به میل خودشان در خبرنامه پیامکی شما عضو شوند. در ابتدا ممکن است تصور کنید که این مساله برای شما هیچ منفعتی ندارد و همان راه و روش قبلی را در پیش بگیرید و بدون کسب اجازه از مخاطبان همچنان برایشان پیامک ارسال کنید. در ادامه همراه ما باشید تا دلایلی برای ایجاد امکان انصراف از خبرنامه پیامکی را برایتان شرح دهیم.

در ابتدا لازم است بدانید که چطور باید رضایت مشتریان را کسب کرد؛ که میتوانید برای مطالعه در اینباره، به مقاله "چگونه رضایت مشتریان را برای ارسال پیامک کسب کنید؟" مراجعه کنید.
اما در صورتی که شما به مشتریان امکان انصراف از خبرنامه پیامکی خود را بدهید نه تنها به ضرر شما نخواهد بود؛ بلکه با دیدگاه یک بازاریاب موفق، میتوان نتیجه گرفت که اینکار به نفع شما و مشتریان خواهد بود. به موارد زیر دقت کنید.

-    اعتبار و شهرت برند و نام تجاری شما حفظ خواهد شد

شما با اصرار برای ارسال پیامک به مخاطبان، نه تنها جلوه بدی برای نام تجاری خود به وجود می آورید، بلکه مشتریان را روز به روز از خود دورتر می کنید. بنابراین بهترین راه این است که مشتریان برند شما را بشناسند و به دلخواه خود در خبرنامه پیامکی شما عضو شوند. در مدت زمانی که مخاطبان از شما ناراضی باشند، بدون شک این نارضایتی را به دوستان و آشنایان و اطرافیان نیز اطلاع میدهند و به مرور زمان، افراد کمتری حاضر به عضو شدن در خبرنامه پیامکی شما می شوند.

-    شما چیزی را از دست نخواهید داد

هیچکدام از مشتریان تمایلی برای دریافت پیامک تبلیغاتی اجباری ندارند. بنابراین شما با ارسال پیامک تبلیغاتی بدون کسب رضایت و اجازه مشتریان، چیزی را بدست نمی آورید و حتی ممکن است تعدادی از مشتریان خود را نیز از دست بدهید. بنابراین نه تنها فروش نخواهید داشت، بلکه هیچ سودی نیز نصیب شما نخواهد شد. 

-    صرف هزینه های اضافی و بی تاثیر

طبیعتاً در بازاریابی پیامکی، هزینه کمتری صرف می شود و انتظاری که از هر نوع بازاریابی داریم، بازگشت سود و هزینه های صرف شده است. بنابراین در صورتی که مشتریان شما به علاقه و اختیار خودشان در خبرنامه پیامکی شما عضو نشوند، هیچ خریدی نیز از شما انجام نمیدهند. در نتیجه هزینه ای که برای ارسال پیامک از طریق سامانه پیام کوتاه صرف شده است، نه تنها بازنمیگردد؛ بلکه هیچ فروشی که در نتیجه سودی را به شما برساند نخواهید داشت.


انصراف از خبرنامه سامانه پیامک.

بنابراین نتیجه میگیریم که قرار دادن امکان انصراف از خبرنامه پیامکی، نه تنها به ضرر شما نیست، بلکه باعث هدفمند شدن هرچه بیشتر بازاریابی پیامکی شما خواهد شد. اما چه روش هایی برای افزایش تعداد مخاطبان علاقه مند به سامانه پیام کوتاه وجود دارد؟
برای مطالعه بیشتر در زمینه تکنیک های افزایش مخاطبین به خبرنامه پیامکی، پیشنهاد میکنیم نگاهی به اینفوگرافیک "نکته هایی برای بازاریابی پیامکی سود آور" بیاندازید. در این اینفوگرافیک میتوانید روش های بسیار موثری برای معرفی خبرنامه پیامکی و همچنین جذب مخاطبان بیابید.



آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution