افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

چگونه با ارسال پیامک از طریق پنل پیامک، مشتریان را ترغیب به خرید کنیم؟

با وجود گسترش استفاده از سامانه پیامک در کسب و کارهای گوناگون، هنوز برخی از افراد به توانایی این روش تبلیغاتی اطمینان کامل ندارند. آنها از خود می پرسند: چطور یک پیامک میتواند مشتریان را ترغیب به خرید کند؟!

در واقع اولین باور غلطی که در بین این افراد وجود دارد، ارسال تنها یک پیامک است. بازاریابی پیامکی تنها به معنی ارسال پیامک برای مشتریان نیست. بلکه کمپین برنامه ریزی شده ای می باشد که در مواقع مناسب و با توجه به استراتژی از پیش تعریف شده ای، از طریق پنل اس ام اس برای مشتریان پیامک ارسال می کند. بنابراین با رعایت برخی اصول میتوان در طی مدت کوتاهی، مخاطبان را با نام تجاری خود آشنا کنید و آنها را ترغیب به خرید کنید. همراه ما باشید تا به برخی از این روش ها اشاره کنیم.


 1-    شروع تاثیرگذار

واضح است که حضور افراد و گفتگوی رو در رو میتواند ابعاد مختلفی داشته باشد و افراد را از راه های مختلفی برای خرید ترغیب کرد. اما در ارسال پیامک از طریق پنل پیامک، تنها ابزار موجود برای تبلیغات، متن می باشد؛ در واقع تمام دشواری کار شما همین خواهد بود. برای برقراری ارتباطی مناسب با مشتریان و تداوم این ارتباط در پیامک های بعدی، باید شروع مناسبی داشته باشید. اولین پیامک هایی که شما برای مشتریان ارسال میکنید توجه اکثر افراد را جلب می کند. چرا که شما به عنوان یک تبلیغ کننده جدید شناخته می شوید و مشتریان کنجکاوند که درباره خدمات شما بیشتر بدانند. در اولین پیامک های ارسالی تنها سعی کنید توجه و کنجکاوی مخاطب را برانگیزید و از همان ابتدای کار تمام جزییات را ارسال نکنید. مهمترین پارامتر ها در اولین پیامک تبلیغاتی، درج نام تجاری، جمله ای برای ایجاد کنجکاوی، تلفن یا سایر راه های ارتباطی می باشد.

2-    تکرار های به جا

برخی صاحبان کسب و کار، با ارسال پی در پی پیامک از طریق پنل پیامک، در واقع تاثیر منفی روی تجارت خود می گذارند. پیامک تبلیغاتی باید به صورت زمانبندی شده و با برنامه ریزی، تکرار شود و البته این تکرار به معنی ارسال پیامک مشابه در دو هفته متوالی نیست! بلکه شما موظفید برای ترغیب مشتریان و کمک به آنها در انتخاب محصول، نیاز هایشان را در قالب جملات متفاوتی به آنها یاد آوری کنید.



3-    روش های خلاقانه

آیا میدانید که با تبلیغات به شیوه های نامتعارف و جذاب میتوانید ضمن معرفی ویژگی های برجسته ی محصولاتتان، به شکلی تأثیرگذارتر و ماندگارتر آنها را در حافظه ی مشتری ها خود ثبت کنید؟ این روشهای مبتکرانه و متمایز گاهی به قدری برای مشتری ها جالب و چشمگیر هستند که پس از خرید آن محصول، سالهای سال نیز تصاویر آن تبلیغ جذاب را فراموش نمیکنند. در واقع صرف نظر از اینکه محصولمان چقدر معمولی است میتوانیم با تبلیغاتی خلاقانه و جذاب، آن را در ذهن مشتری ماندگار کنیم و ذوق و اشتیاق او را برای خرید محصول برانگیزیم. این تکنیک نه تنها در تبلیغات پیامکی مورد استفاده قرار می گیرد بلکه در تمامی انواع تبلیغات میتوان از آن بهره برد.

4-    ایجاد همکاری دوسویه

در ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس، مشتریان قادر نیستند محصول را در دست بگیرند و تجربه استفاده از آن را حس کنند. اما هر فروشنده، بسته به نوع محصولی که میفروشد میتواند روشهای مبتکرانه ای را برای مشارکت مشتری در فرآیند خرید محصول و ارزیابی و امتحان و تجربه ی کار با آن پیش پای مشتری قرار دهد. برای مثال می تواند به مشتری پیشنهاد تخفیفی برای ارائه پیامک به صندوقدار ارائه دهد؛ که باعث می شود مشتریان برای دریافت تخفیف ترغیب شوند و به دنبال آن محصول را از نزدیک مشاهده کنند.

5-    پایانی به یاد ماندنی

زمانی که شما بعد از ارسال چندین پیامک برای معرفی نام تجاری و خدمات و محصولات خود، قصد ارسال پیامکی برای معرفی و فروش محصول را دارید، فراموش نکنید که از فرصت ارسال این پیامک به نحو احسنت استفاده کنید. یکی از نکاتی که تاثیر مستقیم در ترغیب مشتریان دارد، پایانی به یاد ماندنی است. جمله هایی مثل «منم اگه جای شما بودم، همین تصمیم رو میگرفتم» باعث ایجاد احساس و ذهنیت مثبت در مشتری میشود و علاقه و اشتیاق بیشتری برای مراجعات بعدی در خود احساس میکند.



آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution