افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

‫‫‫قابلیت‌های Microsoft SQL Server 2014

‫Microsoft SQL Server 2014 قابلیت‌های ویژه‌ای جهت سرعت بخشیدن به کسب و کار شما دارد. در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.
‫قابلیت‌های Microsoft SQL Server 2014
Microsoft (مایکروسافت) با ارائه ویژگی‌های جدید در OLTP، انبار داده‌ها و آنالیز پایگاه داده  بدون نیاز به خرید سخت افزارهای خاص  باعث افزایش سرعت اجرای Queryها می‌شود؛ علاوه بر آن قابلیت‌های دیگری را در سایر زمینه‌ها ارائه و یا بهبود بخشیده‌است. برخی از این قابلیت‌ها به‌شرح زیر می‌باشد:
  • In-Memory OLTP: رویکردی جدید در MSSQL Server 2014،  نوع خاصی از جداول که در حافظه ذخیره می‌شوند و در برخی حالات بهبود در عملکرد را تا ۴۰ برابر افزایش می‌دهد. با استفاده از این قابلیت می‌توانید مشخص کنید جداولی که به حافظه زیادی نیاز دارند در حافظه مقیم شوند.
‫قابلیت‌های Microsoft SQL Server 2014
  • Buffer Pool Extension: روشی برای استفاده نمودن از درایورهای SSD به‌جای Memory است. فضای مربوط به Buffer Pool بجای اینکه در RAM ذخیره شود و حافظه RAM را اشغال کند در هاردهای  SSD که از سرعت بالایی برخودارند ذخیره می‌شود. این ویژگی زمانیکه حجم دیتابیس به میزان RAM بیشتری نیاز دارد و امکان افزایش RAM نیز مقدور نمی‌باشد مفید است.
  • Backup Encryption (رمز نگاری نسخه پشتیبان): در نسخه‌های Standard ،BI و Enterprise پشتیبانی می‌شود. MSSQL Server 2014 از چندین الگوریتم رمزنگاری، از جمله استاندارد رمزگذاری پیشرفته AES ۲۵۶ ،AES 192 ،(AES) ۱۲۸ و سه گانه DES  پشتیبانی می‌کند.
  • AlwaysOn Enhancements: در SQL Server 2012  معرفی و ارائه شد؛ در نسخه ۲۰۱۴ در دسترس بودن، مقیاس پذیری و انعطاف پذیری این قابلیت افزایش یافته‌است. در SQL Server 2012 تعداد چهار replicas پشتیبانی می‌شد که این مقدار در نسخه ۲۰۱۴ به هشت  replicas ثانویه افزایش یافته‌است.
  • Updateable Columnstore Indexes: در نسخه ۲۰۱۲، column store index معرفی شد؛ در نسخه ۲۰۱۴ معماری ذخیره سازی ایندکس‌ها از حالت سطری به ستونی تغییر کرده‌است. این موضوع باعث کاهش عملیات IO در Queryها شده‌است.
  • SELECT … INTO: بهبود یافته‌است و می‌تواند بصورت موازی عمل کند. در این حالت سطح Compatibility پایگاه داده حداقل باید ۱۱۰ باشد.
  • Storage I/O control: در نسخه‌های پیشین MSSQL امکان محدود کردن منابع CPU و Memory سرور وجود داشت، در این نسخه امکان محدود نمودن منابع قابل استفاده  I/O نیز اضافه شده‌است.
  • Power View for Multidimensional Models: این قابلیت را می‌تواند با مدل‌های چند بعدی مورد استفاده قرار داد (مکعب OLAP) و می توان انواع مختلف جداول، ماتریس‌ها  و نقشه‌های جغرافیایی را ایجاد نمود.
سطح دسترسی در MSSQL 2014:
علاوه بر سطوح دسترسی قبل چندین سطح دسترسی جدید در MSSQL Server 2014 اضافه شده‌است، این سطوح عبارتند از:
  • CONNECT ANY DATABASE: با استفاده از این سطح دسترسی می‌توانید یک Login (لاگین) برای پایگاه داده(های) موجود و آن‌هایی که در آینده ایجاد خواهند شد، تعریف کنید. این امکان در بررسی سناریو‌ها مفید است.
  • IMPERSONATE ANY LOGIN: به کمک این سطح دسترسی می‌توانید لاگینی بسازید که قادر به جعل سایر لاگین‌ها خواهد بود و قدرت اتصال به پایگاه داده‌های آن‌ها را دارد، به عبارتی دیگر این دسترسی مانند sysadmin خواهد بود بدون امتیازات آن (دقت داشته باشید که sysadmin بالاترین سطح دسترسی، مالک همه فایل‌ها و پوشه‌های پایگاه داده است و هرگونه تغییری را می‌تواند انجام دهد).
  • SELECT ALL USER SECURABLES: با استفاده از این سطح دسترسی می‌توانید لاگینی تنها با امکان Select بر روی پایگاه داده ایجاد کنید، این لاگین تنها قابلیت خواندن اطلاعات از پایگاه‌های داده‌ را دارد و می‌تواند داده‌های مربوط به جدول‌های همه پایگاه‌های داده را مشاهده کند.


آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution