افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

میزان ارسال پیامک در جهان

در این مقاله سعی شده است آمارهایی را مبنی بر میزان ارسال و دریافت پیامک در برخی از کشورها ارائه گردد.

ممکن است این آمارها ارتباط مستقیمی با سامانه های ارسال و دریافت پیامک و یا همان پنلهای پیامکی نداشته باشد، اما مطمئنا به تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به این تکنولوژی کمک شایانی خواهد کرد. هر چند اطلاعات ارائه شده مربوط به کشور ایران نمی باشد، اما می توان با ایجاد تناسب، مقیاسی تقریبی را برای استفاده کنندگان از پیامک در ایران نیز به دست آورد.

 

کسانی که از پیامک برای برقراری ارتباط استفاده می کنند، در طول یک روز بیش از 35 پیامک ارسال و دریافت می کنند.

به صورت میانگین افرادی که از گوشی های هوشمند استفاده می کنند 111 پیامک در هفته ارسال می کنند.

هر فرد بین 18 تا 24 ساله ای که از گوشی های هوشمند استفاده می کند، در طول یک ماه بیش از 4000 اس ام اس ارسال و دریافت می کند. یعنی چیزی بیشتر از چهار و نیم برابر میانگین ارسال و دریافت در تمام سنین. نمودار زیر آماری از رده سنی استفاده کنندگان از پیامک را در سه ماه نخست سال 1389 نسبت به سال قبل از آن را نمایش می دهد.

سن استفاده کنندگان از پیامک

بیش از 92 درصد از افراد دارای گوشی های هوشمند در آمریکا از پیامک استفاده می کنند، این در حالی است که این آمار برای کشور انگلستان بیش از 96 درصد است.

بر اساس پیش بینی های انجام گرفته شده، درآمد سیستمهای مخابراتی آمریکا از ارسال پیامکهای تبلیغاتی که در سال 1391 کمتر از 324 میلیارد تومان بوده است، به بیش از 7 هزار میلیارد تومان در سال 1396 خواهد رسید. یعنی در مدت پنح سال رشد 22 برابری خواهد داشت.

در سال 1391 بیش از 10 میلیارد پیامک ارسال و دریافت شده است، این در حالی است که در سال قبل این آمار 8 میلیارد پیامک بوده است. از تعداد پیامک ارسال شده در هر سال 2.3 میلیارد پیامک توسط مصرف کنندگان آمریکایی صورت می پذیرد.

بر اساس یک نظرسنجی، 54 درصد از پرسش شوندگان ترجیح می دهند به جای برقرای تماس تلفنی از پیامک برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

کمتر از 45 درصد از ژاپنی ها علاقه به استفاده از پیامک دارند، این در حالی است که علاقه آنها برای برقراری ارتباط بیشتر از طریق نرم افزارهای نصب شده و یا مرورگر تلفن همراه می باشد.

حجم کلمات استفاده شده در پیامک در طول روز برای یک نوجوان در سال 1391 ، با رشد 20 درصدی نسبت به سال 1388 ، به 60 کلمه افزایش پیدا کرد.



آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution