افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

دورنمای تبلیغات پیامکی

به نظر شما آینده و دورنمای ارسال پیامکهای تبلیغاتی انبوه به چه صورتی در خواهد آمد؟ آیا استفاده از آن همچنان جنبه تبلیغاتی خواهد داشت؟

درست است که زمان طولانی از ظهور اس ام اس تبلیغاتی نمی گذرد، اما بسیاری بر این عقید اند که تاریخ انقضای این نوع تبلیغات فرارسیده است و دیگر نمی توان بر روی تبلیغات پیامکی سرمایه گذاری نمود. اما مقایسه ای کوتاه بین پیشینه سایر روشهای تبلیغاتی، خواهیم فهمید که تمامی روشهای تبلیغاتی حتی آنهایی که بسیار قدیمی هستند نیز هنوز طرفداران و علاقه مندان خود را حفظ نموده اند.

با گذشت 10 سال از ظهور تبلیغات پیامکی انبوه، هنوز این روش تبلیغاتی در ابتدای راه قرار دارد. هر روز روش و نیاز جدیدی برای ارسال و دریافت پیامک به وجود می آید که پیش از آن وجود نداشته است. باید به این نکته توجه داشت که تمامی تلفنهای همراه به صورت پیش فرض حداقل دو کار را انجام می دهند:

یکی امکان برقراری تماس تلفنی

و دیگری ارسال و دریافت پیام کوتاه.

چه در گذشته و چه در آینده تلفنهای همراه این دو خصوصیت را خواهند داشت و تا امروز هیچ جایگزین مناسبی برای این سرویسها ایجاد نشده است. حتی نرم افزارهایی که برای انتقال اطلاعات از بستر اینترنت استفاده می نمایند نیز هر کدام بخشی از مخاطبان را پوشش داده و به بخش عظیمی از کاربران دسترسی نخواهند داشت.

پیامک به نوعی در زندگی همه افرادی که از تلفن همراه استفاده می کنند وجود دارد. در طول شبانه روز یا از دوستان و آشنایانتان sms دریافت می کنید و یا پیامکهایی با مضامین تبلیغاتی. با افزایش تعداد دارندگان تلفنهای همراه، مسلما پیامکهای ارسالی و دریافتی نیز به صورت طبیعی افزایش پیدا خواهد کرد که سهم عظیمی از این میزان افزایش را پیامک تبلیغاتی تامین خواهد کرد.

درست است که برخی از دریافت پیامکهای تبلیغاتی انصراف داده اند اما نسبت آنها در برابر افرادی که هنوز نسبت به دریافت این نوع پیامکها علاقه مند هستند کم است و تاثیر چندانی در عملکرد و تاثیرگذاری تبلیغات از طریق ارسال اس ام اس نخواهد داشت.

با توجه به مکانیزه شدن امور و فراگیری استفاده از کامپیوتر در کشور، پیامک نیز به عنوان یک مکمل و خدمات جانبی در کنار آنها، جای خود را ثابت نموده و این روند افزایشی به سمت استفاده کاربردی پیامک به جای تبلیغاتی در حال افزایش و تغییر است.



آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution