افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

دلیل پایین بودن تعرفه های برخی سایتها در چیست؟

چرا برخی سایتها تعرفه پیامک تبلیغاتی را به میزان چشمگیری کاهش داده اند؟

به نظر بسیاری از کاربران و استفاده کنندگان از پیامک تبلیغاتی، هزینه ارسال پیامک از اینترنت باید از هزینه ارسال آن از تلفن همراه کمتر باشد.

این در صورتی است که منشا و ماهیت اس ام اس تبلیغاتی با ارسال عادی آن از یک تلفن همراه به تلفن دیگر، متفاوت می باشد.

تعیین قیمت ارسال پیامک ها از تلفن همراه به یکدیگر به صورت مستقیم توسط اپراتور ارائه دهنده خدمات تعیین می گردد اما تعیین قیمت نهایی فروش پیامک تبلیغاتی، توسط چند مجموعه صورت می پذیرد.

ارتباطات سیار، اپراتورهای تلفن همراه، اپراتورهای اصلی خدمات پیام کوتاه و در نهایت شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه به کاربر گرامی، هر یک به نحوی در تعیین قیمت نهایی تاثیر گذار می باشند.

پس مشخصا نمی توان هزینه این دو روش ارسال پیامک را به هیچ عنوان با یکدیگر مقایسه نمود،

زمانی که برای افزایش اعتبار تلفن همراه خود اقدام به خرید شارژ می نمایید، بدون توجه به میزان خرید شما، هزینه هر پیامک به صورت ثابت تعیین می گردد. یعنی تفاوتی ندارد که مبلغ 1000 تومان شارژ انجام دهید یا 50000 تومان.

اما این مورد در زمان خرید شارژ سامانه پیام کوتاه متفاوت است. هرچه قدر میزان خرید شما افزایش پیدا کند، به همان تناسب هزینه هر پیامک ارسالی شما کاهش پیدا خواهد کرد.

اما این میزان تا چه اندازه قابل افزایش و یا کاهش است؟ چرا تفاوت قیمت در برخی سایتها به میزان چشمگیری متفاوت است؟

بدون شک در هر صنف و شغلی، فروشنده و یا تولید کننده محصول را به گونه ای قیمت گذاری خواهد کرد که علاوه بر جبران هزینه های خرید و هزینه های جاری، مقداری سود نیز برای وی باقی بماند. هزینه نهایی پیام کوتاه نیز به همین روش محاسبه می گردد: هزینه خرید + هزینه های جاری + سود

هزینه خرید که مشخص و غیرقابل تغییر است اما دو مورد دیگر متغیر خواهند بود. هرگونه تغییر در هزینه های جاری و یا سود، به صورت مستقیم بر روی روند فعالیت شرکت ارائه دهنده تاثیر خواهد گذاشت. با یک جستجوی ساده در محیط وب به برخی سایتها برخواهید خورد که تعرفه ارسال پیامک خود را بسیار پایین تر از حد معمول ارائه میدهند. همین مسئله باید برای مصرف کننده نهایی زنگ خطری باشد که به خدمات ارائه شده شک کرده و با احتیاط بیشتری نسبت به پرداخت هزینه اقدام نماید.

LowPrice

مسلما برای پیشرفت و پابرجا بودن، هزینه های جاری و سود باید طوری تعیین گردند که ادامه روند فعالیت شرکت در سالهای بعدی نیز امکان پذیر باشد. شرکتهایی که اقدام به کاهش قیمت تمام شده پیامک به میزان چشمگیری می نمایند، (در برخی موارد تا 68 ریال) بدون شک شرکتهای نوپایی هستند که تنها برای جذب مشتری بیشتر اقدام به این کار می نمایند. آنها نه تنها دید کاملی از نحوه کسب و کار سامانه های پیامکی ندارند، بلکه آینده ای را نیز برای خود متصور نیستند. چرا که بدون تامین هزینه های جاری، نه تنها امکان رشد و پیشرفت وجود ندارد، حتی امکان ادامه حیات شرکت ارائه دهنده خدمات پیامک نیز به سختی امکان پذیر خواهد بود.

البته برخی سایتها با انجام ترفندهای تبلیغاتی، هزینه پیامک را پایین آورده، اما از روشهای دیگر اقدام به تامین هزینه های جاری خود از کاربر می نمایند.

 



آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution