افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

اپراتورهای اصلی شرکت ارتباطات زیرساخت

کدام یک از شرکتهای ارائه دهنده پیامک به صورت مستقیم با ارتباطات سیار در ارتباط می باشند؟

شخصی که به تازگی قصد خرید سامانه پیامک کوتاه برای ارسال اس ام اس های خود را دارد، شاید در مورد نحوه عملکرد و امکانات سامانه پیام کوتاه اطلاعات داشته باشد، اما غالبا در انتخاب شرکتی که خدمات را ارائه می دهند دچار مشکل می شوند. درک تفاوت این شرکتها و اینکه کدام یک به تعهدات خود پایبندند و کدام یک توانایی عمل به آنچه را که می گویند را ندارند شاید ناممکن به نظر برسد. برخی از شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه نیز از این نقطه ضعف استفاده کرده و هر آنچه را که دوست دارند را به مخاطب مورد نظر خود اعلام می کنند. در خوشبینانه ترین حالت نیز واقعیت به آن صورت که باید، گفته نمی شود.

از همین رو در این مقاله سعی شده است که برخی واقعیتهایی که کمتر گفته شده است، بیان گردد.

برخی از شرکتها ادعایی مبنی بر اینکه به صورت مستقیم با شرکت ارتباطات سیار قرارداد دارند، سعی در متمایز ساختن خود از سایر همکاران دارند. اما واقعیت چیست؟ شرکت ارتباطات زیرساخت خدمات پیامکهای تبلیغاتی خود را به چندین شرکت اصلی محول کرده است. نام و اطلاعات این شرکتها به صورت مشخص در محیط وب یافت خواهد شد، اما به اختصار اطلاعات این شرکتها ارائه می شود : شرکت رهیاب رایانه گستر با سرشاخه انحصاری 1000 ، شرکت آتیه داده پرداز با سرشاخه انحصاری 2000 ، مرکز گسترش فناوری اطلاعات (مگفا) با سرشاخه انحصاری 3000 ، شرکت رهیاب پیام گستران با سرشاخه انحصاری 50001 ، شرکت راهکار سرزمین هوشمند با سرشاخه انحصاری 50002 ، شرکت ارمغان راه طلایی با سرشاخه انحصاری 50004 و شرکت پیام افزار پیک آسا (آسانک) با سرشاخه انحصاری 021. بر اساس سیاست شرکت ارتباطات زیرساخت سایر سرشاخه های رنج 5000 نیز واگذار خواهد شد.

تمامی این شرکتها به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم با مخاطب نهایی در ارتباط می باشند. نحوه مستقیم آن ارائه سیستم به صورت مستقیم به مصرف کننده نهایی است، اما نه تنها این شرکتها توانایی لازم را برای ارائه سرویس خود به هزاران متقاضی را ندارند، بلکه تمایل چندانی نیز به انجام این کار از خود نشان نمی دهند. از همین رو با انعقاد قراردادهایی با شرکتهایی که توانایی لازم برای ارائه سیستمهای ارسال و دریافت پیامک را به مخاطبان نهایی را دارند، انجام این کار را به شرکتهای فوق محول می نمایند. با توجه به زیاد بودن این شرکتها نسبت به شرکتهای اصلی و عدم رقابت آنها برای جذب مخاطبان نهایی، معمولا مخاطبی که به دنبال پنل های اس ام اسی می گردد، در ابتدا با این شرکتها برخورد خواهد کرد.

برخی شرکتها نیز از این موقعیت سو استفاده کرده و خود را نماینده انحصاری شرکت ارتباطات سیار معرفی می نمایند، این در صورتی است که تنها شرکتهای اعلام شده با سرشاخه های انحصاری اعلام شده به صورت مستقیم با ارتباطات زیرساخت قرارداد دارند.

برخی دیگر خود را بزرگترین ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه و یا منتخب در زمینه مشتری مداری در کشور اعلام می نمایند، حال آنکه در کشور هیچ مرجع و نهاد رسمی برای بررسی شرکتها چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی وجود ندارد.

جالب است بدانید در برخی سایتها، علاوه بر قراردهی آمار اشتباه و دروغ، میزان بازدید روزانه خود را طوری اعلام می نمایند که در صورت واقعی بودن آن، باید به صورت میانگین تمامی استفاده کنندگان از اینترنت در ایران به صورت روزانه به سایت مذکور مراجعه نمایند.

MainProviders

از سایر موارد اعلام شده می توان به موارد زیر اشاره نمود : مجری و برنامه نویس سامانه های پیام کوتاه کشور، ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه کشور، کسب رتبه نخست در زمینه های مختلف در کشور و ... .

در حال حاضر در کشور هیچ ارگان و نهادی وجود ندارد تا شرکتهای خدماتی سامانه های پیامکی کشور را با یکدیگر قیاس نماید. همچنین کلیه نرم افزارها و خدماتی که در زمینه پیامک در کشور ارائه می شود توسط یک شرکت نگاشته نشده است و در هر زمینه و به صورت موازی چندین شرکت در حال فعالیت می باشند.



آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution