افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

آیا شماره های اختصاصی مادام العمر است؟

تمام خطوطی که برای ارسال و دریافت پیامک از آن استفاده می نمایید، مانند شماره هایی که با پیش شماره های 1000 - 2000 و یا 3000 آغاز می شوند، به صورت سالیانه ارائه می گردند.

البته شاید برای شما تعجب برانگیز باشد که برخی از شرکتهای ارائه دهنده سامانه های پیام کوتاه، ادعای مادام العمر بودن و یا مالکیت صد در صد شماره را می نمایند.این ادعا با ارائه پاره ای توضیحات قابلیت اعلام نمودن به مشتریان را خواهد داشت.

شماره ها بدون در نظر گرفتن پیش شماره و اپراتور ارائه دهنده آن، بر اساس قرارداد امضا شده بین اپراتور و شرکت ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه، به صورت سالیانه واگذار می شوند. این بدان معناست که شرکت ارائه دهنده خدمات پیام کوتاه نیز باید تعهدی با زمان حداکثری یکساله به مشتری مستقیم خود بدهد. با توجه به مدت زمان قرارداد امضا شده بین اپراتور و شرکت طرف قرارداد آن، از نظر حقوقی دادن تضمین فعال بودن خطوط بیش از یک سال امکان پذیر نمی باشد. اما با توجه به مورد ذکر شده، باز هم برخی شرکتها از عدم اطلاع مشتریان سوء استفاده نموده و با ذکر این نکته که شماره به صورت دائمی و مادام العمر ارائه می شود، به نوعی مشتریان خود را فریب داده و تعهدی که از نظر عملی امکان پذیر نمی باشد را به وی ارائه می دهند.

شاید در ابتدا هیچ مشکلی نه برای مخاطب و نه برای شرکت ارائه دهنده به وجود نیاید، اما هیچ تضمینی برای ادامه این روند برای مشتری وجود ندارد. چرا که این حق برای اپراتور وجود دارد که شماره ارائه شده را پس از سپری شدن مدت زمان یکساله تمدید نکند.

Defraud SMS

با توجه به مباحث اعلام شده در بالا کاملا مشخص خواهد بود که تضمین ارائه خطوط بیش از یکسال به هیچ وجه امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل شرکت میزبان نت ایرانیان نیز کلیه خطوط خود را به صورت سالیانه واگذار می نماید و از دادن وعده هایی که توانایی عمل نمودن به آن را ندارد خودداری می نماید.



آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution