افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

تغییر رمز جوملا از طریق دیتابیس

گاهی اتفاق می افتد که مجبور شوید تغییر رمز جوملا از طریق دیتابیس انجام شود (مهمترین دلیل فراموشی کلمه ی عبور و عدم دریافت رمز جدید از طریق ایمیل می باشد) ولی این کار به سادگی نیست و باید طبق دستورالعمل خاص خود انجام گردد که ما در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه از طریق دیتابیس (پی اچ پی مای ادمین) رمز جوملا خود را تغییر دهید. البته این آموزش برای ورژن 3 جوملا که جدیدترین ورژن این سیستم مدیریت محتوای محبوب و معروف است تدوین شده است ولی برای نسخه ی 2.5 نیز کاربرد دارد.
نحوه تغییر رمز جوملا از طریق دیتابیس
برای تغییر رمز جوملا از طریق دیتابیس از بخش پی اچ پی ما ادمین (phpMyAdmin) که در پنل هاست شما وجود دارد برو روی جدول (table) با نام _users کلیک کنید. توجه داشته باشید از آنجا که تعداد جدولهای بانک اطلاعاتی مربوط به جوملا زیاد است ممکن است این فهرست در دو صفحه لیست شده باشد و جدول یا تیبل مورد نظر ما در انتهای این لیست یعنی صفحه ی دوم قرار گرفته باشد.
از لیست نام کاربری مورد نظر که قصد تغییر رمز آنرا دارید (اغلب admin) را انتخاب کرده و در ستون password روی فیلد مربوط به پسورد کاربر مورد نظر دوبار کلیک کنید تا بتوانید آنرا ویرایش نمایید. در این بخش از آنجا که رمزها به صورت MD5 هستند شما هم باید یک رمز با همین فرمت وارد کنید.
کد قبلی را حذف و برای مثلا کد زیرا را که شکل کد شده ی عبارت tehranhost می باشد را وارد کنید:
eeeac43744d9b1c2f15e524b8e322a8f
یا
$2y$10$jm4b/3GlwyeTnvZju.3CA.7daVd1R6mraHXb.u9lbe1VYY1vmDvRG
تغییر رمز جوملا از طریق دیتالایف اگر این کد را وارد کنید رمز شما tehranhost خواهد بود و با استفاده از این رمز قادر هستید به حساب نام کاربری مورد نظر در جوملا وارد شوید و به همین سادگی قادر به تغییر رمز جوملا از طریق دیتابیس خواهید بود.


آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution