افزودن به علاقه مندی ها    چاپ این مقاله

هاست ASP چیست؟

هاست ASP بر روی سرور مبتنی بر ویندوز راه اندازی می شود، شما می توانید با استفاده از تکنولوژی ASP صفحات پویایی ایجاد کنید که با دسترسی به پایگاه داده امکان پیاده سازی داشته باشند.
وب سایت با استفاده از سیستم عامل و وب سرور بر روی سرور اجرا می شود، سیستم عامل و وب سرور باید روی سرور نصب شوند.
ASP برای کار با IIS ساخته شده است. IIS وب سرور ویندوزی و جزئی از سیستم عامل ویندوز است که وب سرور و توابع اینترنتی دیگر توسط این سیستم عامل قابل اجرا است. در حال حاضر شما می توانید برای برنامه های داینامیک از زبان ASP استفاده کنید.
ASP چیست؟
ASP زبان سمت سروری است که برای ساخت وب سایت ها، کد برنامه های کاربردی مستقل، دسترسی به پایگاه داده (مانند SQL Server یا Microsoft Access database) و ترکیب صفحات HTML استفاده می شود.
شما همیشه باید اطلاعات به روزی از ASP در دسترس داشته باشید، در حال حاضر نسخه جدیدی از ASP با نام ASP Classic به بازار ارائه شده است که تقریبا جانشین ASP.Net شده است. برای اولین بار ASP.Net در سال ۲۰۰۲ با نسخه ۱٫۰ منتشر شد که در واقع جانشین ASP Classic گردید.
مزایای استفاده از هاست ASP
اگر شما قصد ساختن صفحات وب سایت جذابی دارید یا می خواهید یک نرم افزار قوی بسازید، هاست ASP گزینه ی بسیار خوبی برای شما خواهد بود. مخصوصا اگر شما از محصولات دیگر مایکروسافت استفاده می کنید باز هم ASP انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
ASP زبان اسکریپتی سمت سرور است، برای اجرای وظایف هاست نیاز به یک سرور داریم. وب سرور توسط موسسه مایکروسافت ارائه شده است، بنابراین اگر وب سایت خود را متکی بر ASP بنا کنید، مسلما شما به سرور میزبانی وب ویندوز نیاز دارید.
انتخاب هاست ASP
اکثر قریب به اتفاق ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب، سرورهای خود را بر اساس یونیکس و یا سیستم عامل مبتنی بر لینوکس، مانند CentOs اجرا می کنند. ویژگی های سبک بودن، رایگان و منبع باز بودن سیستم عامل لینوکس، آن را انتخابی مناسب برای وب هاست می کند.
سرورهای مبتنی بر ویندوز در اقلیت هستند، بنابراین نیاز به سرمایه گذاری بیشتری از سمت شرکت های ارائه دهنده ی وب هاستینگ دارد. به همین دلیل هزینه ی بیشتری برای این نوع هاستینگ انتظار می رود.
اگر شما قصد ساخت وب سایتی بر پایه ی ASP را دارید، آن را به عنوان یک ایده ی خوب برای میزبانی وب سایت خود بررسی کنید و مطمئن شوید تمام نیازهای وب سایت شما را پشتیبانی می کند.


آیا این پاسخ مفید بود؟

خوانده شده




Powered by WHMCompleteSolution